Case study
Kancelaria Ferfet
Cześć! Czy możecie mi zaprojektować stronę?
– Jasne, że możemy!
Musieliśmy zacząć jednak od ustalenia, czego klientka oczekuje i jakimi materiałami do komunikacji wizualnej dysponuje. Podstawowe akcydensy zawierały jedynie logo i kolorystykę, a to zdecydowanie za mało, żeby zbudować charakter marki.
Po wstępnych ustaleniach i pierwszej burzy mózgów uznaliśmy, że warto poświęcić więcej czasu na projekt strony i już tam zacząć kreować komunikację wizualną, tak by ułatwić później płynne przejście na social media.
Szlachetne kolory z logo były świetną podstawą do stworzenia klucza wizualnego dla całej marki. Chcąc trzymać się wyrazistych i prostych rozwiązań, dodaliśmy również motywy z pierwszych liter nazwy oraz sposób używania znaku graficznego, który zaczął płynnie przewijać się przez wszystkie moduły strony internetowej.
Strona została zaprojektowana zgodnie ze standardami UI/UX, a sposób rozłożenia treści ułatwia także pozycjonowanie i SEO. Uzyskaliśmy dzięki temu nowoczesny projekt strony WWW, idealny dla młodej, prężnie działającej firmy. Podkreśla ona profesjonalizm i zaangażowanie, czyli dwa najważniejsze punkty, którymi charakteryzuje się marka.
Posty sponsorowane Facebook
Co zrobiliśmy?
- Projekt strony internetowej
- Stworzenie komunikacji wizualnej
- Projekty graficzne na social media
- Kampania Meta — na Instagram i Facebook
Kampanie social media
Social media branding
Następnie przyszedł czas na stworzenie strony na Facebooku oraz Instagramie, gdzie Kancelaria Adwokacka Pauliny Ferfet-Majewskiej będzie mieć możliwość zaprezentowania się przed potencjalnymi klientami oraz obserwatorami. Do naszych działań należało stworzenie social media brandingu, tworzenie postów sponsorowanych na Facebooka i Instagrama oraz promowanie rolek. Same treści tworzy klientka, ze względu na charakter osobisty marki.
Komunikacja wizualna była zgodna z ustaleniami ze strony internetowej, natomiast i tak uznaliśmy, że warto jest sprawdzać nowe opcje i możliwości za pomocą testów AB pod kampanie reklamowe na platformach społecznościowych. Testy AB obejmowały dwa typy postów, na bazie których sprawdzaliśmy wydajność głównej linii graficznej. Pozwoliło nam to:
– zoptymalizować efektywność reklamy,
– porównać wydajność treści i skuteczność grafiki reklamowej,
– wykonać testy CTA,
– zoptymalizować docelową grupę odbiorców,
i co najważniejsze: zoptymalizować koszty kampanii!
Branding i identyfikacja wizualna
Efekty
Powyższe działania pozwoliły na stworzenie stabilnej i jakościowej linii graficznej, która jest jednocześnie łatwa w obsłudze przy kreowaniu nowych treści. Dzięki ścisłemu określeniu, jakie elementy graficzne są częścią komunikacji oraz w jaki sposób przedstawiamy główną bohaterkę marki osobistej, uzyskaliśmy powtarzalność w komunikacji, która jest niezwykle ważna dla odbiorcy. Idealną sytuacją jest, kiedy adresat, zanim przeczyta cokolwiek, będzie wiedział, że dana treść przynależy do konkretnego twórcy.
Każdego dnia monitorujemy efekty współpracy na social mediach i stronie internetowej, podpowiadając, co możemy jeszcze ulepszyć i jakie kampanie tworzyć, by zwiększać zasięg działalności. Współpraca wciąż trwa i otwiera nam coraz więcej możliwości.