Zadbaj o widoczność swojej marki
Key Visual co to?
Jak to jest, że niektóre marki tak łatwo zapamiętać? Nie zawsze chodzi tu o miliony włożone w marketing i wynajęcie wszystkich możliwych przestrzeni reklamowych. Przyznajcie, że czasem w Internecie widzicie coś, co Was zaskoczy, zaintryguje, a potem okazuje się, że to post sponsorowany marki, o której nigdy nie słyszeliście.
Spis treści
Najlepsza strategia wizualna dla marki
1. Czym jest komunikacja wizualna
Najciekawszym przykładem komunikacyjnego szaleństwa są święta Bożego Narodzenia. Znaczna większość marek zaczyna komunikować się w zupełnie inny sposób, ale wciąż jesteśmy w stanie rozpoznać cechy charakterystyczne marki i rozróżnić tych wszystkich świętych mikołajów.
Kluczowym aspektem komunikacji jest określenie stałych elementów graficznych i tonality przekazu. Trzymanie się wyznaczonej ścieżki zapewnia widoczność w mediach. Na komunikację składają się takie rzeczy jak: kolorystyka, główny bohater przekazu, kompozycja. Doliczyć do tego można również muzykę, a nawet styl pisania treści. Na polskim rynku jeden z mistrzów dbania o spójną komunikację to sieć komórkowa Play. Lejący się okrąg w biało-fioletowe pasy znany jest chyba każdemu Polakowi. Nawet w przytoczonym wcześniej okresie świątecznym nie rezygnują z podstawowych kolorów, dodając co najwyżej czerwień do swojej komunikacji. Wyrazista wizualizacja w połączeniu z rozpoznawalnym schematem reklam zapewnia widoczność i pewność spójnego przekazu.
Kampanie wizualne a wzrost świadomości marki
2. Wpływ key visuala na identyfikację marki
Omówiliśmy podstawy na przykładzie giganta, ale jak to się ma do małych lub średnich firm? Koncepcję graficzną powinien mieć każdy bez wyjątku, kto próbuje stać się liderem w swojej branży.
W naszej agencji zawsze zaczynamy od obszernego researchu na temat branży i obserwujemy, jak ta się komunikuje. Po zebraniu najważniejszych informacji szykujemy rozwiązania, które mogą zwiększyć widoczność marki. Należy do nich przygotowanie komunikacji wizualnej, która jednocześnie będzie zawierać się w zbiorze pewnych charakterystycznych, specyficznych schematów. Dobrym przykładem jest tu na przykład komunikacja beauty; czerwone kolory i zmysłowość to jej nieodłączny element. Ważne jest jednak to, by stworzyć swój własny unikalny zbiór, który pozwoli odróżnić Twoją komunikację od innych. Key visual w content marketingu dla małych firm jest jeszcze ważniejszy niż w przypadku gigantów. Pamiętając jak działa użytkownik, musimy czasem wielokrotnie pokazać mu ten sam produkt, żeby w pewnym momencie kliknął w CTA – czyli Call to Action.
Key Visual przykłady
3. Kluczowe elementy udanej kampanii wizualnej
Masz już komunikację wizualną lub stworzyłeś key visual konkretnego produktu lub akcji marketingowej. Kiedy przychodzi moment na zebranie profitów?
Żeby kampania w social mediach zaczęła przynosić efekty, wymagane jest to, by po jej uruchomieniu monitorować jej przebieg. Składają się na to takie elementy jak samo ułożenie grafiki lub testy AB, dzięki którym możemy wybrać optymalne hasło przewodnie. Zanim klient wyląduje na Twojej stronie lub fanpage’u, musimy mu pokazać, że istniejemy. Nawet jeśli produkt jest perfekcyjny, to przy niestabilnej komunikacji, gdzie każdy nasz post jest inny, on nas nie zapamięta; tym samym zmniejszamy szansę na kliknięcie. Należy jednak pamiętać, że rozpoznawalność to proces, a brak efektu w postaci niesprzedanego produktu pierwszego dnia kampanii to nie powód do zmian. Całość działań marketingowych, sprzedażowych czy właśnie graficznych prędzej czy później przyniesie rezultat. Stabilność komunikacji buduje zaufanie, nawet jeśli samo tonality przekazu jest dość szalone.
Kampanie wizualne a wzrost świadomości marki
4. Egzekucja key visualu w kampanii digitalowej
Jeśli czujesz, że Twój moment na zakomunikowanie się światu nadchodzi, to warto skorzystać z usług ludzi doświadczonych w branży marketingowej i graficznej. Półśrodki zostawią Cię w tyle ciągle biegnącej konkurencji.
Serdecznie zapraszamy Cię do współpracy z nami. Wierzymy, że wspólnie uda nam się stworzyć coś nowego i atrakcyjnego dla konsumentów. Wyrazista kampania i dobrze stargetowana grupa docelowa to świetny początek każdego nowego produktu czy marki. Uchronimy Cię od zostania kolejnym mikołajem podczas świąt!
Zobacz także
Co to są leady? Jak zacząć je zbierać?
Co to jest brand hero?
Jak zrobić ciekawy reels na Instagramie?
U kogo na blogu wylądowałeś/ałaś?
Poznaj nas
Chcesz dowiedzieć się dokładniej, czym się zajmujemy? Kliknij w link poniżej i przenieś się do naszego świata, kampanii on-line, projektowania stron internetowych i wiele więcej !